| 
  | 
 Висота сенсів музики Ваґнера - концерт відбудеться 21 лютого  
Ваґнер – це висота: у музиці, сенсах, текстах. Мирон Юсипович про “Ваґнер Гала”  у Львівській філармонії  
15 лютого, субота 
Поширити у Facebook 
 
21 лютого львів'ян та гостей міста запрошують до філармонії, адже вперше за тривалий час на сцені звучатиме Ваґнер! Програму з найяскравіших оперних номерів композитора готові представити Академічний симфонічний оркестр Львівської національної філармонії, диригент Мирон Юсипович та солісти: Олена Адросюк, Олеся Бубела, Олександр Зозуля. 
  
Спеціально для "Штуки" диригент Мирон Юсипович – знаний виконавець та амбасадор опер Ріхарда Ваґнера в Україні – поділився роздумами про значення музики Ваґнера тепер та винятковість події. 
  
«Виконання  Ваґнера потребує значних зусиль, тож цього концертного сезону його не ставили не тільки у Львові, а й в Україні загалом. Однак це музика колосальна, і маючи можливість працювати з оркестром такого рівня, як Академічний симфонічний оркестр Львівської національної філармонії, я дуже хотів втілити саме ідею "Ваґнер Гала".  
  
Ваґнер є близьким для мене композитором, його музика наділена глибокою духовністю, вона порушує ряд питань та категорій, які є не просто важливими, а вічними. Це невипадково, і Ваґнер це розумів, тому і не називав свої творіння операми, а використовував термін "музична драма", вважаючи оперу занадто банальною для змісту своїх замислів. Кожне виражене музикою почуття в операх Ваґнера є більшим, ніж може здатись на перший погляд, адже підкріплене релігією, духовністю, вищими ідеалами та філософією. 
  
Його любовні трикутники – це вище, ніж двоє та антагоніст, він розглядає взаємини людей крізь високі ідеї: призначення людини, духовності, людських та небесних законів. Так в опері "Тристан та Ізольда" запланований союз країн та розрахований шлюб поступається людським почуттям та волі Божій. Ваґнер у цій опері підкреслює вагу почуттів на противагу прагматизму. 
  
У "Лоенґрині" ж Ваґнерова висота проявляється у вірі. Адже головний герой у Ваґнера є немов Месією, він приходить для порятунку людей, творить дива – коріння цього образу теж є духовним. І найвищою його ідеєю є всеохопна віра. Єдине, чого просить Лоенґрин, – це повірити йому. Однак за своєю природою людина є слабкою і піддається сумнівам. Попри це Ваґнер вірить в людей, опера має гепіенд, а герої – шанс на порятунок. Це робить ідеї Ваґнера актуальними завжди. 
  
Останнім часом я переконуюсь, що у Львові публіка має потребу до "справжньої" музики – еталонної, якісної, наповненої сенсами. Тому людей ваблять програми з музикою Баха, Моцарта, Бетговена. Музика Ваґнера теж наділена цією глибиною. Вона зцілює від перенасичення хітами та сенсаціями, спецефектами та гучними заголовками.  
  
Як диригент я розумію, що часто слухач може просто боятися термінів «опера» чи «симфонія», адже не має досвіду якісної взаємодії з таким мистецтвом. На щастя, Львів зараз може продовжувати концертну діяльність, у місто прибуває багато нових людей, і нашим завданням є дати їм це якісне знайомство з музикою такого рівня.  
 
Тож концерт 21 лютого матиме також і просвітницьке спрямування. Ми поєднаємо звучання симфонічного оркестру філармонії, солістів, які і в Опері є виконавцями ваґнерівських партій: Олени Андросюк, Олесі Бубели та Олександра Зозулі – та їхнього змісту, адже кожен з творів матиме підкріплення художнім словом від музикознавиці, учасниці Харківського Ваґнерівського товариства Поліни Кордовської». 
 
 
  
 
 
 
 
Виконавці концерту "Вагнер-гала":
Олена Андросюк, сопрано
Олеся Бубела, сопрано
Олександр Зозуля, баритон
Академічний симфонічний оркестр Львівської національної філармонії
Мирон Юсипович, диригент 
 
Програма:
Ріхард Вагнер.
«Вихід гостей» з опери «Тангойзер»
Вступ до І дії опери «Лоенґрін»
Сон Ельзи з 1 дії опери «Лоенґрін»
Траурний марш з опери «Сутінки богів»
Увертюра до опери «Тангойзер»
Арія Елізабет «Dich, teure Halle» з опери «Тангойзер»
Романс Вольфрама «O du mein holder Abendstern» з опери «Тангойзер»
Вступ та смерть Ізольди з опери «Трістан та Ізольда»
Вступ до ІІІ дії опери «Лоенґрін» 
 
  
  
Автор: Марія Левкович 
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії 
Диригенти: Мирон Юсипович 
Концертна організація: Львівська національна філармонія 
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської філармонії 
Джерело: zbruc.eu 
 
 
 |