| Огляд |  
 
 
 |  
 | 
 
 
 
 
 |  
 
  | 
 Дякуємо кожному, хто створив «Енеїду»  
Ця постановка вже увійшла в історію Харківської опери! 
11 липня, п'ятниця 
Поширити у Facebook 
 
Прем’єра «Енеїди» Миколи Лисенка стала не просто ще однією театральною подією — вона перетворилася на знаковий культурний жест. Вистава, що не звучала на сцені понад пів століття, набула нового звучання, нових сенсів і вразила глядачів сучасним, емоційним, глибоко українським прочитанням. 
 
Це стало можливим завдяки великій та неймовірно талановитій команді, яка працювала з повною самовіддачею — навіть в умовах обмеженого простору, тривожної реальності та високої відповідальності. 
 
Окрема подяка генеральному директору — художньому керівнику Харківської національної опери, заслуженому діячу мистецтв України Ігорю Тулузову, який повірив у постановку й підтримав ідею відродити на сцені один із найяскравіших шедеврів української класики. 
 
ІНІЦІАТОРАМИ ТА РУШІЯМИ ПРОЄКТУ СТАЛИ: 
• Дмитро Морозов, заслужений діяч мистецтв України, головний диригент театру. Саме він свого часу віднайшов у театральному архіві партитуру «Енеїди» в редакції Бориса Лятошинського. Бажання поставити цей твір разом із режисеркою Жанною Чепелою зародилося ще у 2007–2008 роках. І лише тепер цей задум втілився в життя. 
• Жанна Чепела, режисерка-постановниця, чия режисура завжди вирізняється неординарністю й глибиною. Її «Енеїда» — не просто опера, це філософська подорож, притча про втрату й відродження, про український дух. 
У творенні цього великого полотна взяли участь талановиті митці: 
• Костянтин Томільченко, балетмейстер-постановник, який здійснив свій театральний дебют саме на цій виставі. Його пластичні рішення — глибокі, символічні, органічні. Сам Костянтин зізнався, що закохався в Харків, назвавши його джерелом натхнення. 
• Костянтин Пономарьов, художник-постановник. «Енеїда» стала вже третьою прем’єрою цього сезону для митця в Харків Опері. Його сценографія наповнила простір символами, глибиною й алюзіями. 
• Таїсія Пода, авторка відеоконтенту, яка візуально розширила межі сцени й емоційно підсилила кожен епізод. 
• Світлана Змєєва, художниця з освітлення, яка продовжила творчу співпрацю з режисеркою й занурила «Енеїду» в складну палітру світлотіней та акцентів. 
 
Ми також щиро дякуємо музичному та сценічному серцю театру: 
• Олексію Чернікіну, заслуженому діячу мистецтв України, хормейстеру-постановнику; 
• Світлані Кривич, хормейстерці; 
• Михайлу Алборову, звукорежисеру; 
• Тетяні Семеновій, педагогу-репетитору балетних номерів; 
• Ользі Дружченко, асистентці режисера; 
• Карині Мозир, відеорежисерці; 
• Івану Юрків, асистенту балетмейстера; 
та всім працівникам художньо-постановної частини: 
• Олексію Саєнку, завідувачу художньо-постановної частини з виробництва; 
• Михайлу Бойку, завідувачу художньо-постановної частини з експлуатації. 
 
Окрема подяка — майстрам пошивочних, гримерних, декораційних цехів, освітлювачам, технічному персоналу сцени, які непомітно для глядача творять фундамент вистави — щоденно, з любов’ю до своєї справи. 
 
Разом ми довели, що навіть у найскладніші часи велике мистецтво можливе. «Енеїда» Лисенка знову звучить і не де небудь, а в місті, яке щодня під обстрілами – в Харкові – впевнено, актуально, пристрасно. І це — наша спільна перемога. 
 
 
Віримо, що ця вистава матиме довге сценічне життя, нових глядачів і нові прочитання. Дякуємо кожному, хто став частиною цієї історії. 
 
 
  
 
  
 
  
 
  
  
Концертна організація: Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка 
Джерело: Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка 
 
 
 |