| 
  | 
 Веселе хуліганство, але з тонким смаком 
Київська опера розпочала свій 43-й сезон з прем’єри “комедійної історії в стилі комікс” - “Весілля Фігаро” Вольфганга Амадея Моцарта 
11 вересня 2024, середа 
Поширити у Facebook 
 
У цій постановці режисер Віталій Пальчиков “розійшовся”: не робив кардинальних “купюр” у музичному матеріалі (опера йде  понад дві з половиною години), вся його творча команда працювала дуже динамічно, а ще він поекспериментував...  
 
Наприклад, довіривши партію Керубіно виконати не мецо-сопрано (як відбувається зазвичай), а харизматичній Наталії Чепченко, сопрано (глядачі запам’ятали цю артистку феєричним виконанням головної ролі у мюзиклі “Піноккія” де вона поєднувала естрадний та академічний спів). Нині Наталія навіть кульбіти на сцені робила: стоячи на голові бездоганно виконувала вокалізи,  навіть не захекуючись!  
 
Для Олександра Киреєва образ Фігаро добре знаний та улюблений (у Національній опері він виконує цього персонажа у виставі “Севільський цирульник”) і там, і тут співає й грає віртуозно. 
 
В партії Сюзанни дуже переконливою постала  молода солістка Ганна Шевченко. Для багатьох стала відкриттям лірична арія Марцеліни у виконанні Дарії Назимчук, яку рідко можна почути, бо постановники часто  скорочуючи дійство, вирізаючи, на їхню думку,  “зайве”... Ця партія стала однією з “родзинок” вистави.  
 
Як завжди - супер переконливим був на сцені Андрій Гонюков та  всі солісти - молодці! 
 
Треба зазначити, що опера “Весілля Фігаро” - хіт, який прикрашав афішу Київської опери у різні роки. Можна пригадати еротичний триллер італійською мовою у версії режисерки Оксани Тараненко, якою театр відкривав свій 38-й сезон, потім оргінальну концертну версію, презентовану у 2020 році диригентом Сергієм Голубничим і режисером Віталієм Пальчиковим в українському перекладі Максима Стріхи. Нині глядачам представили вже масштабну “комедійну історію в стилі комікс на дві дії”. Ця прем’єра розриває шаблони. Вистава - весела, екстравагантна, динамічна, має оригінальну сценографію Пилипа Нірода, яскраві костюми та грим у стилі comedia del arte  авторства Дмитра Куряти, а все складене разом точно дивує публіку... 
 
Своїми враженнями від прем’єри поділилася у facebook Ліана КОСОВИЧ, концертмейстерка з вокалу Національної опери України: 
 
"Отже.....Друзі, особливо моє +- покоління, пам'ятаєте, як в наше звичне уявлення про Моцарта увірвався (40 років тому, mammadaragaja) фільм Формана"Amadeus". Пам'ятаєте, як ми всі хором питали: а що, так можна? 
 
Чомусь весь вечір пригадувався Amadeus... 
 
Відвідали з сином та подругою виставу "Весілля Фігаро" в Київській опері у постановці Віталія Пальчикова, диригент-постановник Алла Кульбаба. Не хочу ”спойлерити”, бо всіма руками-ногами recommend, наполегливо закликаю - йдіть, подивіться, послухайте, складіть власну думку... 
 
Але все ж... Моцарт - це весело! Це коли ти чекаєш якогось звичного штампа в певному місці, а його нема (а що, так можна?), це коли сучасно, це коли коміксова стилістика прекрасно уживається з музикою, якій 240 років, це коли красиві костюми (теж не на всі смаки, але на мій - так, однозначно). 
 
Це коли дуже багато чого вирішено за допомогою пластики (чесно, я просто в ”шоці”, як співаки рухаються на сцені, які вони пластичні!). 
 
Єдине, що я не мала сили втримати в собі й що справило хіба не сильніше враження на мене (бо я підсвідомо завжди цього хотіла, не розуміла, чому в цій опері не так) - це образ Графині, яка нарешті постає розбещеною стервою, хитрою жіночкою, якій ніщо людське не чуже... А якою вона ще може бути, пригадайте Розіну в "Il barbiere...". Як так сталося, що у Моцарта вона всю оперу скаржиться, плаче, рюмсає і всіляка жертва...Ніколи не розуміла, чому так? 
 
Віталій Пальчиков "не дрогнувшей рукой" поприбирав з вистави всі "плаксиві" номери - і voila: Розіна. Повернення... 
 
Вистава дещо хуліганська, але з тонким смаком... Багато відвертого, багато смішного, є деякі наші реалії (коли Керубіно відправляють в армію.....ну, ви зрозуміли (на медкомісію), ми голосно сміялись Why not? 
 
Що ще підкорює? Та віддача, з якою працюють артисти на сцені, невимушеність, елегантність (зрозуміло, що хтось більше, хтось менше, але загальне враження моє - саме таке). 
 
Якщо я скажу про шалений темперамент, ентузіазм і енергію (+ основне - робити Моцарта) Алли Кульбаби, я цим когось здивую? Отож.... 
 
Я, як завжди, принципово не пишу нічого про виконавців....це мої колеги, так чи інакше, тим більше, що скільки людей - стільки й буде думок (хоча кілька "фаворитів" в виставі у мене було). 
 
Тож ще раз закликаю публіку відвідати цю непересічну виставу, вона того варта, гарний вечір (настрій) майже гарантований! 
 
P.S. Хоча на істину в останній інстанції аж ніяк не претендую...
  
*** 
 
“Весілля Фігаро”, комедійна історія в стилі комікс на 2 дії 
 
Композитор: Вольфганг Амадей Моцарт 
Лібрето: Лоренцо да Понте за п’єсою П’єра де Бомарше 
Переклад українською мовою: Максим Стріха 
 
ПОСТАНОВНИЙ СКЛАД: 
Диригент-постановник –  Алла Кульбаба 
Диригент – Сергій Голубничий 
Режисер-постановник – Віталій Пальчиков 
Сценографія – Пилип Нірод 
Художник костюмів – Дмитро Курята 
Хормейстер-постановник – Анжела Масленнікова 
Хореографія – Дарія Возняковська 
Художник-постановник світла – Андрій Севастьянов 
Режисер – Анна Янчук 
Концертмейстери – Діана Верле, Марія Поляшова, Любов Орлова 
Художник світла – Тетяна Музиченко 
Звукорежисери – Ігор Кисельов, Віталій Козак 
Режисери, які ведуть виставу – Патімат Мірзаєва, Алла Пригара, Олександра Зворигіна 
 
ДІЙОВІ ОСОБИ ТА ВИКОНАВЦІ: 
Фігаро –  Олександр Киреєв 
Сюзанна – Ганна Шевченко 
Граф  – Артем Куріний 
Графиня – Катерина Ясенчук 
Бартоло – Андрій Гонюков, Владислав Фоміних 
Марцеліна – Дарія Назимчук, Вікторія Осадчук 
Базиліо – Данило Коток 
Керубіно – Наталія Чепченко, Марія Антоневська 
Барбаріна – Яна Ілларіонова, Ангеліна Вовченко 
Антоніо – Олексій Піголенко, Михайло Нагорний 
Дон Курціо – Олександр Монастирський, Ярослав  Комарницький 
 Місцевий люд - артисти хору; статуї - артистки балету 
 
Директор-художній кервник Київської опери Петро Качанов 
 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
 Фото з сайту Київської опери 
 
  
Автор: Тетяна Поліщук 
Виконавці: Андрій Гонюков, Олександр Киреєв 
Диригенти: Сергій Голубничий 
Діячі  мистецтв: Тетяна Поліщук 
Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва 
Концертний зал: Глядачевий зал Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва 
 
  
 |