Музика сучасності. Крок назустріч | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музика сучасності. Крок назустріч
Остапович Іван
Музика сучасності. Крок назустріч
Світова прем’єра Першої симфонії Сергія Леонтьєва у Львівському органному залі

2 листопада, неділя
Поширити у Facebook

18 жовтня у Львівському органному залі відбулася світова премʼєра Першої симфонії сучасного українського композитора Сергія Леонтьєва. Це вже сьомий масштабний симфонічний твір, написаний завдяки ініціативі Львівського будинку органної та камерної музики на замовлення його директорів Івана Остаповича й Тараса Демка у рамках стратегії розвитку української академічної музики Ukrainian Live Classic.

Сергій Леонтьєв - український композитор, що творить як у академічних жанрах, так і для кінопродукцій Голівуду. Його мета - писати музику, зрозумілу слухачеві: “У процесі роботи я думаю і про традицію, і про сучасність, і про те, як симфонічна музика може звучати сьогодні, залишаючись близькою слухачам.” Слухаючи твори С.Леонтьєва на концерті, неможливо не відчути зв’язок із його кінематографічною діяльністю. Досвід роботи в Голівуді надає академічній музиці певної “кіношності”, динаміки та відчуття екшену. “Мені хотілося зробити твір, який, з одного боку, продовжує традиції симфонічного мислення, а з іншого є близьким сучасному молодому слухачеві”, — говорить автор.

У першій частині симфонії композитор прагнув передати відчуття руху, викликів і активного протистояння труднощам – як зовнішнім, так і внутрішнім.

Музика ніби запрошує зазирнути в себе, відчути власну боротьбу й водночас силу подолання. Друга частина немов створена для того, щоб зупинити час і дати слухачеві можливість дослухатися до власних почуттів та мрій, відчути легкий сум і тонку надію. Ця музика веде слухача за собою, не дозволяючи зануритися повністю ні в смуток, ні в надмірну емоційність.

Третя частина має містичний характер, виразні образи, настрої загадковості та іронії. А фінал найкраще характеризує сам автор: “Четверта частина завершує симфонію і створює відчуття масштабності та руху вперед.

Тут я прагнув передати енергію, яка виростає із внутрішніх протиріч, щоб відчувся момент подолання труднощів і фінальний порив, в
якому попри всі випробування і сумніви, можливо знайти внутрішній баланс і силу рухатися далі.”

Таким чином, симфонія Сергія Леонтьєва не просто звучить — вона доповнює думки слухача, поглиблює його почуття, змушує замислитись. Враження від слухання можна в цьому випадку порівняти з переглядом кінофільму: симфонія до останньої ноти утримує увагу завдяки своїй драматургії, контрастам, виразним, майже візуальним темам.

Органічно доповнив програму Скрипковий концерт знакового латвійського композитора сучасності Петеріса Васкса, сольну партію якого виконала молода скрипалька Лесі Дерменжі.

Обидва твори прозвучали у виконанні Академічного симфонічного оркестру Луганської обласної філармонії під диригуванням Івана Остаповича. Це вже не перший концерт у співпраці Луганської обласної філармонії та Львівського органного залу, завдяки якій зал щоразу наповнюється чистим,
злагодженим, досконалим оркестровим звучанням.

Тож не дивно, що після виконання творів у залі ще довго лунали вигуки “Браво!”, адже концерт переконував як якістю виконання, так і концептуальною програмою, здатною наблизити навіть непідготовленого слухача до сучасної академічної музики, зробити її близькою і зрозумілою.













Автор: Яна Гордієнко
Диригенти: Іван Остапович
Концертна організація: Львівський будинок органної і камерної музики
Концертний зал: Концертний зал Львівського будинку органної і камерної музики



Інші:

Українська версія «Шлюбного векселя» у «Схід Опері»
Музика сучасності. Крок назустріч
МУЗИКА РАДОСТІ Й СОНЯЧНОГО СВІТЛА
Знакові події
У Києві презентували проєкт із цифровізації та популяризації творчості композитора Віталія Кирейка
Національна музична академія України імені П. І. Чайковського відзначила 162-гу річницю від дня заснування
Містична історія
«Дюймованька» - віра у диво
Мрії про кохання й пошуки ідеалу
Концерт з французьким шармом
Херсонські діти зіграли у прем’єрі театру
«Вечір аргентинського танго»
Оперна усмішка
У Харкові, вперше від початку повномасштабної війни, публіка побачила балет «Собор Паризької Богоматері»
П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
14.jpg