| Огляд |  
 
 
 |  
 | 
 
 
 
 
 |  
 
  | 
 У Харкові, вперше від початку повномасштабної війни, публіка побачила балет «Собор Паризької Богоматері» 
23 жовтня, четвер 
Поширити у Facebook 
 
17 жовтня в межах фестивалю у Loft Stage Харківської національної опери хнатобівці показали один із найдраматичніших балетів світового репертуару — «Собор Паризької Богоматері» Цезаря Пуні. Цього дня вперше від початку повномасштабної війни публіка побачила постановку. 
 
На сцені ожила Франція епохи Середньовіччя — не гламурна, а складна, темна, глибока, з її нетерпимістю, забобонами, пристрастями і болем. У центрі сюжету — долі кількох персонажів, яким кохання принесло не щастя, а страждання. Історії героїв балету переплітаються, як гілки одного старого дерева, що виросло біля стін готичної твердині — собору Нотр-Дам-де-Парі. 
 
Балет в оригіналі має назву «Есмеральда», але харківські творці вистави наблизили лібрето до літературного першоджерела — роману Віктора Гюго. 
 
Музика Цезаря Пуні така танцювальна, структурна, мелодійна, що виявилася чудовим матеріалом для хореографічної інтерпретації. Італійський композитор, який за життя створив понад 300 балетів, — справжній архітектор танцю, і його мелодії дозволяють не лише рухатися, а й думати, відчувати. 
 
Партію прекрасної Есмеральди виконала заслужена артистка України Антоніна Радієвська. Її героїня — не просто ніжна й витончена циганка, а жінка з власним болем, гідністю, вірою. 
 
Пластично складний, внутрішньо суперечливий, глибоко зворушливий образ Квазімодо втілив Борис Вендеревських.  
 
Їхні сцени вражали глибоким драматизмом. А фінальне адажіо, сповнене ніжності й трагічної величі, зворушило залу до сліз. 
 
Роль Феба де Шатопера — рішучого, але розгубленого юнака, який коливається між обов’язком і почуттям — виконав Олексій Мірошниченко. 
 
Боган Тетерін втілив образ священника Клода Фролло, який згоряє від власної пристрасті та ненависті. Емоційно переконливою в ролі страждаючої Гудули була Олена Шлягіна. 
 
Цього вечора глядачі стали свідками яскравих сценічних дебютів. Ми щиро вітаємо Бориса Вендеревських, Олексія Мірошниченка та Богдана Тетеріна з вдалими прем’єрними виступами.  
У виставі також задіяні артисти балету, допоміжного складу та симфонічний оркестр Харків Опера під орудою Юрія Дяченка. 
 
Балет, який було створено ще у середині ХІХ століття, дотепер хвилює серця людей. І коли у фіналі герої, зламані долею, поволі тануть у тінях Собору, зал завмирає. Балет закінчився, але враження у глядачів залишаться ще надовго… 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
  
  
Концертна організація: Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка 
 
 
 |