| 
  | 
 Струнний квартет «Collegium» відкрив сезон концертного циклу «Music-review WEEKEND» 
14 жовтня 2012, неділя 
Поширити у Facebook 
 
 Минулі вихідні у Фонді сприяння розвитку мистецтв відбулося офіційне відкриття ІV концертного сезону в рамках циклу концертів камерної музики «Music-review weekend».  
 
Виступ з цієї нагоди квартету «Collegium» у новому складі (першу скрипку, Кирила Шарапова, змінив Ігор Завгородній, альт – колись Андрій Чоп, тепер – Максим Грінченко, скрипаль Тарас Яропуд і віолончеліст Юрій Погорецький незмінні) видався більш, ніж вдалим, розвіявши тривожні розмови про долю ансамблю після розпаду старого складу. 
 
Програма концерту була вистроєна так, що у першому відділенні постали два сучасники однієї епохи – віденські класики Франц Шуберт і Людвіг ван Бетховен (які за іронією долі в реальному житті так і не перетнулись ніколи), а в другому – не менш величні представники власне сьогодення, Валентин Сильвестров та Євген Станкович, що, між іншим, є ювілярами цього року. 
 
 Втім, музиканти запропонували увазі публіки саме ті твори названих українських композиторів, що були написані ними ще в минулому столітті.  
 
 Зокрема датований 70-ми триптих «На верховині» для скрипки і фортепіано Станковича (партію фортепіано зіграла Ірина Стародуб, скрипки – Тарас Яропуд) засвідчив виразне фольклорне начало музики композитора. Але не так, як у Мирослава Скорика, стилю котрого теж властивий так званий неофольклоризм.  
 
В останнього народні образи постають ніби зримі, а слухання його музики перетворюється для слухача у своєрідний кіносеанс. 
 
 У Станковича ж стилізовані під народні музичні мотиви більш «схематичні», сказати б, умовні, і автора, складається враження, цікавить не стільки ілюстративний, скільки психологічний матеріал.  
 
Принаймні, такий ефект музичного стилю Станковича створили виконавці даної п’єси. Його ж «Смиренна пастораль» для скрипки, альта і віолончелі заявила про мінімалістичні тенденції. 
 
 Сильвестров був представлений як авангардист ХХ століття – прозвучала надзвичайно вишукана у своєму стилі й гіперконцентрована емоційно п’єса «Квартет-Пікколо», написана ще в 60-х, а також як постромантик у своїх «Епітафії» для віолончелі і фортепіано, присвяченій пам’яті дружини, Лариси Бондаренко, та в композиції «Ікона» (2004) для струнного квартету. 
 
 Музикантам вдалося провести й «відокремити» ці дві, на позір різні стильові лінії у творчості композитора, і, водночас, представити цілісний образ творчості Валентина Стильвестрова як феномену у його внутрішній еволюції. 
 
Концерт квартету «Collegium», крім відкриття концертного сезону «Music-review WEEKEND» насправді виконав ще одну функцію – став своєрідним анонсом ініційованого квартетом фестивалю «Chamber Art Music», що розпочинається в Києві 18-го і триватиме до 22 жовтня 
 
 
  
Автор: Олеся Найдюк 
Фото: Сергій Пірієв 
Колективи: Струнний квартет "Collegium" 
Виконавці: Ірина Стародуб, Максим Грінченко, Юрій Погорецький, Ігор Завгородній, Тарас Яропуд 
Композитори:Валентин Сильвестров, Євген Станкович 
Діячі  мистецтв: Олександр Пірієв 
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine” 
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв 
 
Фотоальбом:  
  
  
 |