Авторське право для композиторів: як побудувати цивілізований ринок? | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Авторське право для композиторів: як побудувати цивілізований ринок?
Швед Михайло
Авторське право для композиторів: як побудувати цивілізований ринок?
27 червня, п'ятниця
Поширити у Facebook

Проблеми виплат роялті композиторам, особливості співпраці авторів музики з організаціями колективного управління (ОКУ), захист авторських прав на онлайн-платформах - ці питання обговорили в стінах Національної філармонії України представники Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій (УКРНОІВІ/ІР офіс), композитори і керівництво філармонії, яке й ініціювало важливу зустріч.

Від IP офісу на заході "Авторське право для композиторів: комерціалізація в умовах сьогодення" виступили:
Любов Майданик, заступниця директора;
Дмитро Дорошенко, начальник відділу розвитку креативних секторів економіки.
Під час зустрічі автори поділилися досвідом щодо співпраці з українськими і іноземними ОКУ, проблемами некоректного ставлення деяких установ до виплат роялті, баченням щодо змін в законодавстві про авторське право.

"Питання авторських прав є нагальним у композиторській творчості. І нам дуже хочеться, щоб кожен автор, кожен композитор в Україні був захищеним, відстоював свої права. А ми, як ви знаєте, - законослухняні платники роялті, і намагаємося робити все, щоб філармонія працювала в цьому плані прозоро", - звернувся до присутніх директор Національної філармонії України Михайло Швед.

Учасники зустрічі звернули увагу на окремі питання, пов'язані з проблемами щодо виплат авторської винагороди композиторам, що виникають з іншими концертними організаціями в Україні.

Представники IP офісу та митці обмінялися думками щодо можливих варіантів вирішення подібних ситуацій.

"Питання виплати авторської винагороди часто потребує випрацювання всередині кожної креативної індустрії єдиної позиції, яка дозволить диктувати користувачу свої умови. На сьогодні ми бачимо позитивну динаміку у підвищенні обізнаності як автора щодо його прав, так і користувача музики щодо поваги до композитора.

Це означає, що вже є серйозні кроки у розбудові єдиної системи, в якій всі учасники будуть однаково дотримуватися принципів справедливості і чесності перед собою і автором", - зазначила Любов Майданик.

Дмитро Дорошенко, висвітлюючи особливості співпраці композитора та ОКУ, підкреслив: "Загалом світова система авторського права "не заточена" під те, щоб композитор отримував повний обсяг роялті: комісія ОКУ чи подвійна комісія, якщо винагороду збирає іноземна ОКУ, видавнича частка, податки - все це може суттєво знижувати долю роялті, і до цього потрібно бути готовим.

Проте саме співпраця з ОКУ досі залишається найефективнішим способом для композитора, аби отримати свою винагороду. При цьому на сьогодні сформувався запит від ринку - ретельніше ставитися до своїх майнових авторських прав і не передавати права на одні й ті самі твори одразу кільком ОКУ.

Така практика створює плутанину й ускладнює роботу як користувача, тієї ж філармонії, так і автора, і ОКУ".

ПІд час зустрічі митці, які протягом 2,5 годин брали участь у дискусії, відзначили, що на сьогодні саме Національна філармонія України на чолі з Михайлом Шведом формує цивілізований підхід до виплати роялті композиторам.

Таким чином, в сфері камерної музики вже задані орієнтири для побудови порядних відносин між учасниками ринку.

Продовження обговорення із залученням представників як ОКУ, так і користувачів заплановане вже на прийдешню осінь.


Автор: Олексенко Олексій
Діячі мистецтв: Михайло Швед
Джерело: УКРНОІВІ



Інші:

«Bouquet Kyiv Stage-2025»
Львівська черниця стала лауреаткою міжнародного конкурсу композиторів
На зламах часу: Бетховен і Лятошинський
Світло звуку. 4 серпня - закриття фестивалю «Pizzicato e Cantabile»
Конкурс на здобуття премії імені В. С. Косенка у 2025 році
Принцеса Анна зустрілася з оркестром ВМС ЗСУ
Українська музика українського кіно
1 серпня день пам'яті Бориса Гмирі
Одеська опера відкриває новий театральний сезон
Літературний фестиваль «Фронтера» презентує музику, театр і стендап
Масштабна виставка Івана Марчука «Пробудження» відкривається в Києві
Виставка Романа Дуба «Музи»
Хотіли провести у порожній залі. В Італії намагались таємно організувати ще один виступ путініста Гергієва
Серпневі події Музею Соломії Крушельницької у Львові
Серпень у Львівському органному залі: світові премʼєри, гастролі зірок та бестселери
Національна філармонія відкриє свій 162-й концертний сезон
«Музика в старому Львові»
Війська РФ вночі вдарили по Кропивницькому: виникла пожежа, пошкоджена філармонія
«Pizzicato e Cantabile»/ Музика до кінофільмів 31 липня – прелюдія фестивалю
Концерти «Українського оркестру свободи» прозвучать у семи країнах Європи цього серпня
Зеленський указом збільшив кількість номінацій Шевченківської премії до 13
VIII Міжнародний фестиваль органної музики Musica Viva Organum
"Важко": відома оперна співачка розповіла, як росіяни заважають працювати в Європі
Оцифровуємо минуле заради майбутнього
Раду Поклітару та "Київ Модерн-балет" у жовтні представлять "Травіату"
У Луцьку відбудеться благодійний органний концерт Надії Величко
В Івано-Франківську проведуть фестиваль класичної музики на підтримку ЗСУ
Кобзарі, прем'єра "Пісні Одіссея": що відвідати на фестивалі в Софії Київській
"Класика схилами Дніпра": у Києві відбудуться безкоштовні концерти просто неба
Фільм «Медовий місяць» виходить в прокат
14 вистав з 7 міст: Фестиваль-Премія «ГРА – 2025» оголосив шортліст
“Requiem for the Future” Олександра Родіна: Львівський органний зал запрошує на унікальний мистецький вечір
Унаслідок влучання російського безпілотника у Харкові згоріло майно театру «Арабески»
 Італія скасувала концерт із пропутінським диригентом Гергієвим
У Херсоні через російські обстріли пошкоджено церкву та театр
В Одесі один із символів міста зазнал удару
5 театральних прем'єр, які варто побачити в липні
Притча про Добро і Зло
Реквієм за майбутнє
Органісти з Польщі грають для Львова: чотири концерти в Органному залі
      © 2008-2025 Music-review Ukraine